Blogg

Vi ønsker alle våre kunder en god jul og et godt nytt campingår!

Posted by Bengt Heggertveit on 19.des.2018 14:26:47

Kjære Ferda-kunde. Takk for enda et godt år sammen med dere, og i år fra enda flere deler av Norge. Totalt betjener nå Ferda sine kunder fra hele 10 avdelinger; Nordkjosbotn, Bjerkvik, Fauske, Ålesund, Bergen, Ålgård, Grimstad, Jessheim, Vinterbro og Mysen!

Tre nye avdelinger i 2018

Siden fjorårets julebrev har Ferda vokst med tre nye avdelinger. I januar ble Caravanservice AS i Ålesund en del av kjeden og ble slått sammen med Ferda Ålesund AS. I vår ble Vest Caravan AS på Fjell utenfor Bergen ny avdeling med navnet Ferda Bergen AS. Rett før Caravanmessen på Lillestrøm kom vårt siste tilskudd i kjeden – Mysen Caravan AS på nettopp Mysen i Østfold! Vi er veldig fornøyd med at vi gjennom disse nye avdelingene er i stand til å utvide vårt geografiske område hvor du som kunde skal kunne få god lokal service.

Vår avdeling på Ålgård flyttet inn i nytt flott bygg i mai i år med langt større verkstedkapasitet og en stor salgshall hvor du - tørrskodd - kan se våre utstillingsmodeller. Vi er også snart ferdig med vårt nye bygg øst for Ålesund hvor vi slår sammen våre tre midlertidige avdelinger i Ålesund. Her blir det ny, stor innendørs salgshall hvor vi også tilbyr både service på bodelen og autorisert bilverksted i løpet av første kvartal av 2019.

Felles datasystem for bedre service i hele landet

Ett av våre hovedfokus i år har vært å få på plass et felles datasystem som gjør at vi kan følge deg som kunde fra alle våre avdelinger. Dette har vi nå fått på plass, og alle våre avdelinger har tilgang til din servicehistorikk og informasjon om din bobil eller campingvogn. På denne måten ønsker vi å gjøre det lettere og raskere for deg som kunde å kunne få service i hele landet.

Kundeservice har vært et annet viktig fokusområde. Vi har økt kapasiteten på både verksteder og i våre kundemottak, men er fortsatt ikke fornøyd med hvordan vi møter dere når dere kontakter oss. Veksten i markedet har i en årrekke vært svært stor. Det medfører også en stor og økende pågang på våre avdelinger. I hovedsesongen har vi også i år slitt med å svare raskt nok på telefon og å komme tilbake til dere når dere legger igjen beskjed om å bli kontaktet.

Ferda-skolen skal gjøre oss enda bedre

Nå som hovedsesongen er over, har vi satt i gang massiv opplæring for nettopp å forbedre vår kundeservice. Dette gjør vi sammen med selskapet STI Norway AS og vi har utviklet en egen «Ferda-skole» som sikrer at alle medarbeidere får samme opplæring uavhengig av hvor i landet de jobber. Til neste år ansetter vi enda flere personer som skal kunne møte dere raskere når dere kontakter oss, og jeg kan love dere at vi ikke kommer til å gi oss med dette forbedringsarbeidet før både dere og vi er fornøyde!

Kom med tilbakemeldinger!

Et viktig element i vårt forbedringsarbeid er våre løpende kundeundersøkelser. Vi kontakter mange av dere når dere har benyttet våre verkstedtjenester eller som ny eier av vogn eller bobil. Vi setter stor pris på deres ærlige tilbakemeldinger og håper at dere fortsetter å gi oss tilbakemelding når vi spør.

Vi vil takke alle våre kunder for et godt samarbeid i 2018 og håper at dere har hatt mange hyggelige opplevelser med bobil eller campingvogn.

Vi i Ferda ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt campingår!

Vennlig hilsen
Bengt Heggertveit
Konsernsjef

Topics: Blogg, Nyheter

Søk i bloggen