Blogg

- Vi skal alltid være best på kundesupport!

Posted by havard nilsen on 19.mai.2016 08:19:40

Sørlandets Caravansenters tekniske leder Trygve Andersen har ambisjonene i orden, og han er overbevist om at topp kundesupport og bransjens dyktigste folk på verkstedet er den beste garantien for at kundene også kjøper sine neste bobiler her.

Av Per Vie

Trygve har en lang fartstid hos Sørlandets Caravansenter her i Grimstad, og med unntak av et par avbrekk har senterets tekniske leder vært en viktig del av teamet helt siden 2000.

- Jeg begynte her første gangen i 2000, og jobbet på verkstedet i halvannet år. Så reiste jeg utenlands en stund, men kom tilbake for en femårsperiode. Så var jeg innom anleggsbransjen, før jeg endelig kom tilbake igjen. Nå er jeg teknisk leder, en jobb jeg trives veldig godt i, sier Trygve fornøyd.

Teknisk leder – hva innebærer det, Trygve?

- Det vil si at jeg har ansvaret for alt som har med påbygget å gjøre, bodelen på bilen. Jobben min handler mye om å drive support overfor mekanikerne våre når de møter spesielle utfordringer, og i den forbindelsen har jeg også mye kontakt med fabrikkene. Så innebærer også jobben teknisk support overfor kundene våre på telefon og mail, forklarer Trygve.

Hvorfor akkurat denne bransjen?

- Dette er en bransje jeg alltid har hatt stor interesse for, og siden 2000 har jeg gått gradene, fra å jobbe på verkstedet, så en stund på delelageret, så verkstedet igjen, og etterhvert gikk jeg inn i den stillingen jeg har nå, forteller Trygve, som virkelig kan skilte med bransjeerfaring av de sjeldne.

Hva er det beste med jobben din?

- Det er utfordringene som til enhver tid dukker opp, og det å finne de beste løsningene. Bobiler er avanserte produkter med mye teknologi, noe som krever solid kompetanse og evne til å fikse alt kundene våre trenger oss til, sier Trygve engasjert. Det er tydelig at det å være en problemløser er noe han brenner ekstra for.

- Og apropos det beste med jobben min - da må jeg nevne kundene våre. Utrolig trivelige folk som jeg etterhvert har blitt godt kjent med, og mange av dem har vært kunder her i mange år. Jeg liker den personlige kontakten, og det er artig å fortsatt ha kontakt med kunder som har vært her helt siden jeg begynte her i 2000.

Trygve brenner for denne bransjen, selv om han ikke er noen aktiv camper selv.Trygve brenner for denne bransjen, selv om han ikke er en aktiv camper selv.

Hvordan har dere klart å skape et så godt renommé som servicebedrift?

- Det er noe vi jobber hardt og bevisst med hver eneste dag. Vi kan alltid bli bedre. Det sies at den første bobilen er det selgeren som selger, men de neste bilene er det verkstedet som selger, sier Trygve, og snakker stolt om staben på verkstedet .

Jeg tenker at Trygve har rett. Han og staben hans på verkstedet er verdens beste selgere, for det å føle seg ekstra godt ivaretatt som kunde skaper både trygghet, lojalitet og lyst til å handle igjen.

Er du og familien campere selv?

- Nei det er vi ikke, men vi får se hva fremtiden bringer. Nå er vi i en fase der vi liker å farte til varmere strøk da vi har ferie. Men om sommeren er det deilig å være her i Grimstad, Norges sommerparadis, avslutter Trygve, som bor rett nede i gata her med sin kone og to barn. Kort vei til jobben, med andre ord.

God sommer, Trygve, om du er i sommerparadiset Grimstad eller i enda varmere strøk!

Søk i google

Recent Posts