Blogg

- Takk for følget, kjære kunder og samarbeidspartnere!

Posted by havard nilsen on 23.mar.2017 12:55:49

- Vi ønsker våre kunder lykke til videre, og benytter samtidig anledningen til å takke for den tiden vi har hatt sammen med alle disse trivelige menneskene. Og det er ikke få, sier Rannveig og Magne Røinås, som startet Sørlandets Caravansenter for over 30 år siden.

Av Per Vie

Jeg møter gründerparet i lokalene her i Grimstad, og vi setter oss ned i en romslig og komfortabel Carthago for en god prat. Det er tydelig at Rannveig og Magne har noe på hjertet.

- Det har vært viktig for oss å si takk for følget til alle vi har blitt så godt kjent med gjennom 30 år. Det har blitt knyttet mange sterke bånd, og det er utrolig mange hyggelige mennesker vi har møtt på vår vei. Og fortsatt er det sånn at når vi kommer inn i lokalene her møter vi folk vi handlet med på åttitallet. Vi startet i 1984, og jeg blir ganske rørt når jeg møter kunder fra den gangen som fortsatt er trofaste kunder her, smiler Magne, som sammen med sin kjære kone har skapt selve fundamentet og grunnverdiene Sørlandets Caravansenter nå bygger videre på.

- Det har vært mange, langt utenfor vårt distrikt, som i alle år har kjøpt sine bobiler og campingvogner på senteret her, til tross for avstandene, sier Rannveig, og tenker på alle hun og Magne har blitt så godt kjent med siden starten i 1984.

SE OGSÅ: Campinvogner på lager akkurat nå

- Det blir vel vennskap også av sånt?

- Ja, det gjør det. Vi har kunder som kommer fra Nord-Norge som fortsatt kommer hit og handler hos oss. Og det er jo fantastisk! Jeg blir rørt når jeg ser dem kommer, sier Magne, tydelig beveget av det vi snakker om.

- Godt å endelig kunne nyte livet som pensjonister?

- Åja, klart det er. Jeg trappet litt ned fra 2013, mens Rannveig var aktiv frem til i fjor. Tidligere jobbet vi begge to med salg på dagtid, og så gjorde vi alt det andre som driften krevde på kveldene. Så det har vært krevende, men veldig spennende.  Det har vært mange år med veldig mye jobbing, men styrken vår har vært at vi kunne gjøre dette sammen. Det hadde ikke gått hvis jeg skulle gjort dette alene, sier Magne, og sender sin fru et kjærlig blikk. Rannveig smiler og nikker tilbake.

- Du kan ikke bare slippe alt du holder på med og bare reise hjem. Så for oss ble dette en livsstil, forklarer Rannveig, som med fire barn og ti barnebarn nå endelig kan nyte pensjonistlivets uten overhengende store fritidsproblemer.

- Hva fyller dere fritiden med?

- Det blir mange turer til huset vårt i Spania. Og vi er fortsatt aktive. Vi reiser en del, og vi sykler mye begge to. Det ble faktisk 75 mil på sykkelen rundt i Spania ifjor, forteller Rannveig.

Imponerende! Og jeg tenker at det må da være ekstra tilfredsstillende for Rannveig og Magne å endelig kunne nyte fritidsopplevelser de selv har bidratt til at veldig mange av deres kunder har kunnet oppleve.

- Det å bidra til å gi kundene fantastiske reiseopplevelser må ha vært en glede? 

- Det er helt sikkert. Jeg husker en gang vi var i Moseldalen, som vi kaller bobilens Mekka. Det var så utrolig mange glade mennesker som kom kjørende med bobil, som fant seg en fin plass, som syklet og gikk fantastiske turer i den vakre dalen. Og der og da tenkte jeg; du verden, så heldig jeg er som kan selge noe som kan glede så mange, sier Rannveig, som tydelig fryder seg ved tanken.

SE OGSÅ: Vårt store bobilutvalg

- Så ble Sørlandets Caravansenter etterhvert en familiebedrift...

- Ja, og vår lykke har jo vært at våre barn har tatt del i dette. Først Rune, som hjalp til noen år, og etterhvert kunne vi overlate virksomheten til Rune og Kåre. Så det kunne ikke blitt bedre. Det er fantastisk, det som skjer nå. Men vi må innrømme at det var med blandede følelser at vi slapp taket. Det var veldig rart, og samtidig deilig, forklarer Magne med et litt alvorlig smil.

- Vi følger jo med, og vi begge synes det er spennende å følge utviklingen videre.

 

Tidene har forandret seg

 


- Og nå løftes hjertebarnet deres til nye høyder...

- Ja, det gjør det, og det som virkelig er positivt med den nye satsningen er at det nå blir en kjede der man kan høste mange felles erfaringer og, ikke minst, foreta felles innkjøp. Og enda bedre er det jo at kundene nå kan få topp service og hjelp nær der de bor. Det er jo utrolig at kundene våre mer enn gjerne har reist helt hit fra både Bergen og Nord-Norge for å ta service på bobilenen sine. Men sånn blir det ikke i fremtiden. Folk flest har dårligere tid, så kjededriften er en gave for alle, mener gründerparet.

- Hva har vært den største drivkraften gjennom 30 år?

- Den gode kommunikasjonen vi har hatt med kundene våre er grunnen til at vi har stått på i alle disse årene. Det har vært en stor berikelse å bli kjent med så mange hyggelige mennesker. Hjertelig takk, alle sammen!

Topics: Aktuelt om oss

Søk i google

Recent Posts