Blogg

«Pangstart» på årets sesong skaper utfordringer!

Posted by Bengt Heggertveit on 24.mai.2018 15:10:52

I år virker det som om en lang og kald vinter «hoppet over» våren og gikk rett til sommer! Det er hyggelig for oss alle, men skaper også en del utfordringer for oss – og for dere som er våre kunder.

Eimintas i aksjon på verkstedEimintas Rusys gjennomfører oljeskift på en bobil i Grimstad

Konkret har dette resultert i at vi de siste ukene dessverre ikke har klart å svare på en del telefonhenvendelser fra dere. Dette beklager vi, og vi er nå i gang med å utbedre situasjonen.

Som tidligere nevnt har vi denne våren økt vår kapasitet på kundemottak og telefon på alle avdelinger. Vi har utvidet vårt engasjement med selskapet Proffcom som bistår oss med kundesentertjenester. De har nå tilgang til våre verkstedsystemer og kan gi deg svar på om bilen eller vognen din er ferdig, etc. I tillegg har vi innført et eget system for å holde kontroll på alle inngående eposter og meldinger fra kundesenteret. Her formidles beskjeder direkte tilbake til verkstedledelsen. Disse beskjedene blir fulgt opp lokalt i løpet av dagen eller kvelden. På denne måten skal ikke din beskjed forsvinne «på en gul lapp…».

Vår verkstedkapasitet er også forbedret med flere ansatte på mange av avdelingene, men vi klarer dessverre ikke å hjelpe alle som kontakter oss. Vi prioriterer nå utlevering av solgte bobiler og vogner samt småreparasjoner på tidligere solgte biler og vogner (og husk – er du Ferda-kunde er du «kunde av huset» på alle våre 9 avdelinger).

Foto-Jon-Petter Thorsen-Aptum-DSC_5443-2500x1125

Større reparasjoner må vi utsette til høsten og vinteren slik at vi får hjulpet så mange som mulig nå inn mot sommeren. Dersom du har en svikt i en kritisk komponent som gjør at du ikke får benyttet bilen eller vogna forsøker vi likevel alltid å hjelpe deg så snart vi kan.

For å kunne hjelpe så mange som mulig er vi derfor helt avhengig av at du bestiller time hos oss når du ønsker hjelp – slik også bilverkstedene opererer. Vi har dessverre ikke anledning til drop-in service gjennom hovedsesongen.

Endring tar tid, men vi gir oss ikke - med ønske om fine turer i bobil eller vogn i sommer!

Vennlig hilsen
Bengt Heggertveit
Konsernsjef

Topics: Nyheter

Søk i bloggen